Çin’de işler değişiyor: Elektrikli otomobiller coşacak!
Çin, küresel elektrikli araç (EV) patlamasının arkasındaki itici güç olarak, özellikle Ekim ayında rekor kıran satışlarla beklentileri aşmaya devam ediyor. EV alımları için 11 yıllık bir teşvik programının 2022’de sona ermesine rağmen, Çin’deki yerel otoriteler devreye girerek, yardım, vergi iadesi ve sübvansiyonlar sunarak, Eylül ayına kadar %29’luk dikkat çekici bir yılbaşından bu yana artış sağladı. Özellikle Ekim ayının rakamları, teşvik kesintilerinden sonra bile Çin’in EV talebinin güçlü kaldığını gösteriyor.
Ana karadaki Çin’in küresel EV pazarındaki hakimiyeti inkar edilemez bir şekilde, 2023’ün ilk yarısında küresel EV satışlarının %55’ini temsil ederek 3,4 milyon birime ulaşıyor. Büyüme oranı %43’e düşmüş olsa da, 2022’nin ilk yarısında görülen olağanüstü %118’lik artıştan önemli bir azalma olsa da, bu hacim, devam eden EV devriminde Çin’in belirleyici rolünü vurguluyor.
Çin’de işler değişiyor: Elektrikli otomobiller coşacak!
Çin’in EV desteği programının sona ermesi bazı zorluklarla karşılaştı. Karışıklık, belirsizlik ve bir fiyat savaşı başladı, Tesla bu savaşın öncülüğünü yaptı. Önde gelen Çinli EV markası BYD, rekabetçi pazarda küçük markalar için zorluklar yaratan Tesla liderliğindeki fiyat savaşında bir lider olarak ortaya çıktı.
Ancak, uzmanlar 2023’te Çin’in güçlü performansını sürdürmesini bekliyorlar ve dünyanın en büyük otomobil pazarı olarak konumunu ve küresel EV satışlarının önemli bir sürücüsü olarak pozisyonunu koruyor. Yılın son iki ayının, Çin’de araç satışları için mevsimsel olarak yüksek olması bekleniyor.
Küresel EV pazarı yeni bir alana ilerlerken, Çin’in sübvansiyon kesintilerine rağmen EV talebini sürdürme konusundaki kararlı taahhüdü, ülkenin gelişmekte olan elektrikli araç sektörünün direncini ve uyum yeteneğini vurguluyor. Ülkenin zorluklarla başa çıkma ve ivmesini koruma yeteneği, sürdürülebilir ulaşıma doğru devam eden küresel geçişte kilit bir rol oynuyor.